Har du en story som du brukar berätta för din omgivning. Det kan vara en story som handlar om hur du kom in på din yrkesbana och hur du lyckades med det du gjorde då och varför du nu är här nu i positionen, situationen. En story som känns inspirerade för dig och andra. I storyn finns det ofta beskrivningar om en själv som är lite roliga och hur man lyckades vända negativa händelser till något riktigt positivt. Du blandar dina starka egenskaper men mindre starka och allt blir till en härlig “MOJO”. Det är ofta en story som vi berättar många gånger som vi känner oss trygga med och att den ger den effekt som vi förväntar oss. En story som vi skapat för att hjälpa oss framåt mot det vi vi vill. En storys som började som en frö och nu vuxit och blivit en buske. Kanske det blivit en otroligt vildvuxen buske som tar för stor plats och skymmer annat växande.

Jag vill uppmuntra dig till att skriva ner din story och kika på den riktigt ordentligt! Eller ännu bättre och det är att spela in när du berättar din story för då kommer du höra precis allt som du behöver höra.

  • Är det här din sanna story i dag?index
  • Vad ser du för möjligheter i din story?
  • Vilka begränsningar bjuder din story dig på idag?
  • Är det dig du beskriver?

Ta makt över din story och låt inte den ha makten över dig!

Vi älskar att göra som vi alltid gjort och då blir det som det alltid BLIVIT!

  • Hur vill du att det ska bli?
  • Hur behöver din story vara berättad för att det ska kunna bli som du vill att det ska bli?

Låt oss säga att du är singel och vill träffa någon. Hur berättar du din story för din potentiella partner?

Här är det ganska vanligt med charmiga storys med inslag av svart komik som faktiskt kan vara väldigt begränsande och leder ofta till att det blir som det alltid blivit.

En story handlar inte bara om det som varit utan det handlar om det som ska bli! Ta makt över det som ska bli och låt din story hjälpa dig framåt mot något nytt och befriande!

 

 

Share Button

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.